Група "Лірики"



«Лірики»


«Не в кількості знань полягає наука, а в повному розумінні й майстерному застосуванні всього того, що знаєш» 
                                    Дістервег



Як було за додекартових часів?
Аргумент один тинявся по осі -
Беззмістовно, нецікаво, в бідності,
Бо не мав нікого в відповідності.
Поруч ниділа така ж величина,
Як і він; та то була вона –
Та, що здатна дивні дива плодити;
Лиш би з Аргументом їх узгодити.
Їх Декарт уміло об’єднав,
Щоб не залишалась Функція одна;
Хоч вона й зробилася залежною
Та наповнилася здатністю належною,
І зросли можливості обох стократ,
І поставили їх вчені в перший ряд,
І прийшли до них повага й гідність
Ось що значить – добра відповідність!


 Казка про математику

Дорогі друзі, сьогодні ми з вами вирушаємо в дивовижне царство — царство науки Математики.
У далеку давнину правила своїм царством велична цариця Математика. В її царстві все було ідеально, вона любила точність і порядок, додержання усіх законів царства. Серед її придворних було багато розумних і талановитих людей: Піфагор, Декарт, Фалес, Ейлер, Абель, Остроградський, Лейбніц, Лобачевський та багато інших. До своїх придворних Математика ставилася з повагою. Нікого з них вона не тримала в своїх володіннях силоміць, але ніхто з придворних так і не залишив її, бо всі вони були зачаровані нею. Всі любили простоту, точність та магічну силу цариці.
І було в цариці дві доньки. Одна з них захоплювалася розрахунками, будувала різні формули, придумувала фокуси, головоломки. Вона була допитливою, цікавою, мала почуття гумору.
А друга донька любила простір, природу, землю, вміла розв'язувати різноманітні задачі, пов'язані з вимірюваннями на землі та в просторі. її цікавили форми, розміри та взаємне розміщення фігур.
Цариця Математика ніяк не могла знайти гарних і достойних імен для своїх дочок, і тому зверталася до них просто — мої доньки.
Одного разу до царства потрапив Мухаммед бен-Муса ал-Хорезмі. Його зацікавила одна донька цариці, він багато розмовляв з нею, його зачарувала і вона сама, і її вміння розв'язувати різноманітні задачі. Цей чоловік присвятив їй свої праці й назвав їх «Алджабр». З того часу одну доньку цариці Математики стали називати Алгеброю.
До другої доньки звернувся по допомогу єгипетський фараон Сезоострис. Фараон розподілив землю серед єгиптян і кожний з них мав платити податки. Траплялося, що Ніл заливав якусь частину ділянки, і тоді важко було знайти справедливий розмір податку. Тому фараон і просив доньку цариці Математики допомогти йому встановити правильний розмір податку. Через те, що їй довелося вимірювати землю, її стали величати Геометрією, тобто «гео» — земля, «метріо» — вимірювати.
Ось так доньки цариці Математики отримали свої імена — Алгебра та Геометрія. Йшов час і у них з'явилися діти, а в Математики внуки, у внуків — свої діти — правнуки цариці Математики. І тепер у царстві науки Математики є не лише Алгебра і Геометрія, а також Планіметрія, Стереометрія, Геометрія Лобачевського, Алгебра логіки та Теорія чисел, Математичний аналіз, Наукові основи курсу математики та наймолодша правнучка — Інформатика.
У вас буде можливість познайомитися з усіма частково в шкільному курсі математики і детальніше, коли будете вчитися у вищих навчальних закладах.

- Дорогі друзі, у 7-му класі замість одного навчального предмета «Математика», який ви вивчали у 1—6-х класах, з цього навчального року ви вивчатимете два предмети — алгебру і геометрію.

На уроках алгебри ми будемо виконувати обчислення, знаходити значення виразів, розв'язувати рівняння, задачі та зустрінемося з іншими цікавими вправами.
Виникнення слова «алгебра» пов'язане з розв'язуванням рівнянь. Ще у І тис. до н. е. давні вавілоняни та єгиптяни вміли розв'язувати рівняння. А у IX ст. видатний узбецький математик Мухаммед аль-Хорезмі зібрав і систематизував способи розв'язування рівнянь і назвав свій твір «Кітаб ал-джебр ал-мукабала» (книга про відновлення і протиставлення). У XII ст. цей твір переклали латинською мовою, зберігши в назві лише слово «ал-джебр», яке згодом стали вимовляти як алгебра.
Перший крок до створення алгебраїчної символіки зробив Діофант (III ст. н. е.), який увів деякі скорочені позначення.
«Батьком» сучасної алгебри вважають французького математика Франсуа Вієта. Він розробив і послідовно застосував у своїх творах буквену символіку. Віст одним із перших почав вивчати не числа, а дії над ними. Це дало можливість записувати алгебраїчні вирази у вигляді формул.
(У процесі бесіди показую учням портрети Мухаммеда аль-Хорезмі, Діофанта, Ф. Вієта).

Алгебра — один з розділів математики, що вивчає алгебраїчні операції, які дають змогу розв'язувати складні задачі науки, техніки і практичного життя. Досі ви вивчали чотири арифметичні дії: додавання, віднімання, множення і ділення. В курсі алгебри вивчаються дві нові дії: піднесення до степеня і добування кореня. В алгебрі розглядаються від'ємні, ірраціональні та інші числа, вивчаються дії над довільними числами і загальні їх властивості. Тому в алгебрі величини позначаються буквами, тобто застосовується буквена символіка. За допомогою буквеної символіки виражають закони багатьох різних наук.

Добре засвоєння матеріалу з алгебри необхідне не лише для того, щоб знати математику, але й для вивчення інших навчальних предметів, насамперед фізики, хімії, трудового навчання. У багатьох розрахунках і обчисленнях у сільському господарстві, промисловості та техніці не можна обійтися без допомоги алгебри.
У курсі алгебри ви зустрінетесь з уже відомими вам поняттями виразу, формули, рівняння, нерівності, будете розв'язувати задачі складанням рівнянь, будувати графіки, виконувати різноманітні обчислення. Алгебра — дуже важливий предмет і вимагає від тих, хто його вивчає, точності, акуратності, знання всього вивченого раніше матеріалу. Особливо уважно треба ставитись до обчислень, які у 7-му класі ускладнюються порівняно з попередніми класами.

Зараз повторимо вивчені в 5—6-х класах поняття про вирази, рівняння і формули.













Комментариев нет:

Отправить комментарий